Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Zašto je beba helikopterom prevožena do Beograda pored Kraljeva, Kragujevca i Niša - i zašto je Surčin odabran za sletanje?

Komentari (135) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 15 mart 2015 12:19
Pokoj duši
Pokoj duši poginulima.
Preporuke:
223
0
2 nedelja, 15 mart 2015 12:34
Drinko Končarević
"„ŽELIM da vas obavestim da je sinoć u 22:31 ...". Ovakav početak najave tragične vesti jeste verbalna onanija. Ovakav početak najave zvuči odvratno. Toliko je obrazovan da me je naprosto sramota ovakvog najavljivanja vesti, tim više što srpski jezik spada u bogatije jezike.
Preporuke:
239
3
3 nedelja, 15 mart 2015 12:44
Kursula
Da dodamo još neka pitanja:
- Da li su zaista meteorolški uslovi bili toliko loši, ako je u vremenu od 21:31 do 23:43 sletelo 17 mlaznih aviona?(Videti: veb stranu aerodroma - Dolasci)
- Ako su mogli sletati mlazni avioni kako je moguće da nije mogao helikopter na osvetljenu pistu aerodroma, s`obzirom da helikopter može da se spušta mic po mic, da lebdi, itd?
- Na jednoj slici se vidi visokonaponski dalekovod odmah iza ostataka helikoptera. Da li je helikopter možda zakačio za dalekovod (česti uzrok pada ovih letilica)?
- Zašto je načelnik GŠ rekao da oni (oficiri) "osećaju" da ima odgovornosti ali da je neće deliti? Znači, očigledno da nešto znaju i sa kim to neće deliti odgovornost?
Stiče se utisak da je nova vlast uvela novi rijaliti šou u kome su oni glavni učesnici. Veliki brat, farma, parovi i slični su benigni u odnosu na ovaj politički!
Preporuke:
289
2
4 nedelja, 15 mart 2015 12:45
Apatinac
Odličan tekst i profesionalna analiza.
Preporuke:
172
10
5 nedelja, 15 mart 2015 12:49
Branislav G. Romčević
Prvo pitanje, i najvažnije, jeste kako je zakonski regulisana vojna pomoć u ovakvim slučajevima - ko i na osnovu čega donosi odluku o korišćenju sredstava, kako bi se reklo. Ko je, u ovom konkretnom slučaju, rešio da se helikopter s kapacitetom prenosa 30 opremljenih vojnika uputi u ovakvu misiju spasavanja. Ko "bira" te misije, na osnovu čega. I one se mogu koristiti u reklamne svrhe, itekako! Drugo, helikopter je mogao pasti iz tri razloga: 1) ljudski faktor (greška pilota); 2) tehnička neispravnost; 3) orkanski vremenski uslovi - vezar koji obara i helikoptere (!). Ja, nekako, tipujem na "dvojku"; na to me upućuje stanje aviona kad smo se, 1999, branili od svojih sadašnjih partnera.
Preporuke:
179
1
6 nedelja, 15 mart 2015 12:51
gavrilo
kada bi bio maliciozan sada je dobra prilika da AV, AV, AV pronađe alternativu za ruske helikoptere npr. američke kao i za gas!
Preporuke:
174
4
7 nedelja, 15 mart 2015 13:00
Forever Jang
Od mesta odrona na ibarskoj magistrali do kraljevačke bolnice ima oko 20 km. DAkle manje nego što ima od Surčina do prve zdravstvene ustanove u Beogradu. Bliži od Beograda su i Kragujevac, i Čačak, i Niš... Zašto se baš moralo po magli putovati čak do Beograda? Zašto je pompezno naređenje putovalo od ministrra zdravlja preko ministra vojske do izvršne komande? Zašto je izvršna komanda poslušala slepo dve nekompetentne ličnosti, bez obzira što su ministri? Zašto su mediji unapred objavljivali kako je beba spašena, kako je na aerodromu dočekao ovaj ili onaj ministar? Mnogo je toga -zašto? Odgovor nećemo dobiti kao ni mnogo puta do sada. Jednom pogažen državni sistem se teško regeneriše, a sam od sebe nikako. Država se pretvara u represivni aparat prema sopstvenom narodu uz nesagledive posledice. Feketićki sindrom hara Srbijom. Organizovane snage da mu se suprotstavi nema. Patriote deluju u 10 kolona, sujetno misleći o sopstvenom rejtingu, a ne o spasu države. Sumorno, teško, žalosno...
Preporuke:
313
1
8 nedelja, 15 mart 2015 13:07
Saša
Veoma korektan tekst .

Ne smatram da treba za sve kritikovati vlast i ako je ona po definiciji uvijek odgovorna , u praksi uvijek su zaslužni kada je nešto dobro pa nek onda bude i kada je suprotno .

Pogotovo u Srbiji , gdje je svaka vlast tek nova karika u lancu propadanja i devastacije države i ... svega .

Ovdje su nabrojane logičke mogućnosti i ispravna pitanja .

Moguće je da je u pitanju bio kvar , previd , greška ... pa čak i viša sila .

Ipak .

DA BI SE RAZJASNILO DA LI JE OVA TRAGEDIJA POSLEDICA ISFORSIRANOG DOGADJAJA POTREBNO JE RAZJAZNITI ZA POČETAK SLEDEĆE :

DA LI JE NA AERODROMU BILO ZVANIČNIKA VLADE I PREDSTAVNIKA MEDIJA I DA LI JE TO NA BILO KOJI NAČIN UTICALO NA PLAN LETA ???

Ne čujem nikoga da zvanično na ovo pitanje odgovara ni sa DA ni sa NE .

Bez ovog odgovora sve što budu pričali svih ovih dana apsolutno je besmisleno i više sakriva nego što otkriva istinu .
Preporuke:
196
1
9 nedelja, 15 mart 2015 13:13
Dingo
Odlicna strucna analiza koja vec suzava polje mogucih uzroka pada letelice. Cekamo jos gosp. Lazanskog.Ostala zvanicna saopstenja nas vise ne zanimaju.
Preporuke:
143
2
10 nedelja, 15 mart 2015 13:23
Marko
sve je jasno zašto, sad je samo pitanje da li će ova vlast biti što pre skinuta sa grbače naroda pre nego što naprave još koju štetu, a već su previše štete napravili!
Preporuke:
155
2
11 nedelja, 15 mart 2015 13:26
Radovan
Molim sve da me shvate u razmisljanjima. Mislim da je ne primereno izlagati posadu i helikopter vojske za ovakav zadatak, pogotovu iz Beograda do doticnog mesta i nazad. Rizik koji je preuzet je dao je negativan rezultat. Mogli su da posalju hitnu pomoc iz Kraljeva do mesta odrona i pesice prenesu jadnu bebu i tako je spasu, ovako imamo SEDAM ZRTAVA i katastofu. Ocigledno je da pojedinci daju sebi veliku vlast da odlucuju o zivotu i smrti. Na zalost nismo toliko bogata drzava da bismo mogli imati nekolikocentara sa heliodromima ihelikopterima za hitne slucajeve. Ovako dobili smo ono sta nam je nepotrebno.
TRAGEDIJA koja je nastala neodgovornim pojedincima koji odlucuju o drugima.
POGINULI SU HEROJI I TREBA IH ODLIKOVATI, to je najmanje sto treba ucuniti. A valjda ce neko i odgovarati za javasluk.
Preporuke:
169
1
12 nedelja, 15 mart 2015 13:27
Radovan
Molim sve da me shvate u razmisljanjima. Mislim da je ne primereno izlagati posadu i helikopter vojske za ovakav zadatak, pogotovu iz Beograda do doticnog mesta i nazad. Rizik koji je preuzet je dao je negativan rezultat. Mogli su da posalju hitnu pomoc iz Kraljeva do mesta odrona i pesice prenesu jadnu bebu i tako je spasu, ovako imamo SEDAM ZRTAVA i katastofu. Ocigledno je da pojedinci daju sebi veliku vlast da odlucuju o zivotu i smrti. Na zalost nismo toliko bogata drzava da bismo mogli imati nekolikocentara sa heliodromima ihelikopterima za hitne slucajeve. Ovako dobili smo ono sta nam je nepotrebno.
TRAGEDIJA koja je nastala neodgovornim pojedincima koji odlucuju o drugima.
POGINULI SU HEROJI I TREBA IH ODLIKOVATI, to je najmanje sto treba ucuniti. A valjda ce neko i odgovarati za javasluk.
Preporuke:
60
1
13 nedelja, 15 mart 2015 13:28
sofi
Jedna stvar je jasna: da je sve bilo u redu, ne bi bilo tragedije. I druaga stvar je, takođe, jasna: ono što nije u redu se krije. Dve komisije bile bi suvišne. Očigledno se sumnja u poštenje jedne od komisija. Sačekajmo, možda i saznamo istinu.
Preporuke:
135
4
14 nedelja, 15 mart 2015 13:33
Little Big Serb
Ljupki pokusaj da se uz blagi okus nezadoljstva i optuzivanja, ali indirektno maglovito i cak i ne izbegavajuci drugu mogucnost sva paznja skrene ka KVARU i baci u drugi plan, cusne pod tepih grozan zlocin a to je usmeravanje helukoptera na najdalji moguci aerodrom ali sa najboljim mogusnostim i to vec pripremljenim ( osvetljenje, tehnicari, kamere, zvanicnici briznih lica, i cak prvi covek na tom planu Ministar zdravstva ) docekom ( VEC OBJAVLJENIM ) Ne gospodo lazovi, nece moci , ne radi se o kvaru apriori vec se radi o ubistvu iz komunikiacisko-rejtinskih pobuda ! Vi ste ubice, gospodo, vi ste liseni morala, vi ste liseni velikog dela ljudskih osobina sem zapenusane zelje da steknete i ostane na vlasti i da se gojite, da plivate u privatnim bazenima, da placate privatne kurve. Bicete kaznjeni , nestacete a to nece biti zbog kvara vec zbog popravke !
Preporuke:
162
2
15 nedelja, 15 mart 2015 13:44
Vera Nastasovic
Istinu nećemo nikad saznati, ma koliko nam je stalo do toga. Tragično stvarno, za izgubljene živote ali i za još jednom poljuljano poverenje u vladu. Posle ovoga, više niko ništa ne može da im veruje..Neka je laka zemlja poginulima, a ovima koji su odlučivali, neka žive sa svojom savešću ako mogu.
Preporuke:
122
2
16 nedelja, 15 mart 2015 13:46
teletabis
Imam neko tehničko znanje, davnoooo sam služio vojsku u RV i PVO i imao sam prilike da letim helikopterom Mi-8T nešto starijoj varijanti Mi-17.

Koliko me sećanje služi to je helikopter za prevoz vojnika pod punom ratnom opremom, nimalo luksuzni uslovi leta. Ovakav helikopter u normalnim uslovima nije rešenje za transport bolesnika, posebno male bebe. Ratni uslovi u kojima se ranjeni vojnici transportuju sa bojišta, normalno uz dodatu medicinsku opremu, su prihvatljiva varijanta. Uostalom za vreme ratova na tlu bivše SFRJ ovi helikopteri su više stotina puta sletali na heliodrom VMA sa ranjenicima.

Da, zašto sada nisu sleteli na heliodrom VMA? Pa i ranije su sletali po svim vremenskim uslovima na ovaj heliodrom. Sigurno je više desetina puta major Omer Mehić sletao na ovaj heliodrom samo nije ovaj put. Zašto?
Preporuke:
162
2
17 nedelja, 15 mart 2015 13:46
Boško
Pitanja treba postavljati redosledom a ne zbrda zdola:

- zašto je dozvoljeno da manijak (koji je u zatvor zbog drugih dela) siluje maloletnu devojčicu od ~15 godina
- zašto je dozvoljeno maloletnoj devojčici od ~16 godina (kada se zna da su sve maloletničke trudnoće i porođaji rizični i za majku i za dete) da samovoljno izađe iz bolnice i odnese dete da bi se dva dana kasnije vratila sa polumrtvim nesretnim detetom
- ko je mogao da naredi vojsci da krene helikopterom i ko je mogao da pozove iz saniteta mobilnim političara u Beogradu koji bi omogućio ovaj transport
- zašto se potpredsednik vlade Ljajić sam javlja da je njegov rođak bio u sanitetu i helikopteru i da preuzima brigu o njegovoj porodici doživotno

Samo je siguran jedan odgovor na ne postaljeno od svih pitanja u tekstu i komentarima:

Da li ćemo ubuduće videti "supervučka" kako iskače iz helikoptera vojske Srbije radi promotivne medijske kampanje?
Preporuke:
190
4
18 nedelja, 15 mart 2015 13:47
micky
Kad narod uzjase Kurta i Murta... Vucic i Dacic onda i oni sitni stakori prave veliku stetu. To su sve sluge okupatora NATO-fasistickog. Je e se njima za mrtve Srbe. Pa njima je svejedno ko ce da pogine za sta ce da pogine i kako. Njima je vazna jedino sopstvena guzica posr...a. i karijera kod Kirbija. Sto vise mrtvih Srba to za njih vece karijera. Ima li danas iole pametnog coveka da to ne vidi. Nema. Gotovo da i budale vide ali svi cute. I pametni a i budale. To sve treba osuditi na zatvorsku kaznu. SVE DO JEDNOGA.
Preporuke:
139
3
19 nedelja, 15 mart 2015 13:53
lektor
da li je za zabrinutost ili ...???
Generalu komanduje ministar!!!
Gde su u ovom lancu komandovanja generali Dikovic, Zivak???...ko kome ovde komanduje???...ko ce i da li ce odgovarati za pogibiju ovih ljudi...???
otkud sad ministru da je pilot sam birao mesto za sletanje kad Bandic kaze da je on naredio gde...???zasto ovoliko zasto???..vecali ste 12 sati i opet ste u nesaglasju...zasto?????????
"Misiju ne moze, a i ne sme da odobri niko drugi osim ljudi koji ce potom u celosti preuzeti odgovornost za njeno sprovodjenje"
Preporuke:
118
2
20 nedelja, 15 mart 2015 13:54
lektor
da li je za zabrinutost ili ...???
Generalu komanduje ministar!!!
Gde su u ovom lancu komandovanja generali Dikovic, Zivak???...ko kome ovde komanduje???...ko ce i da li ce odgovarati za pogibiju ovih ljudi...???
otkud sad ministru da je pilot sam birao mesto za sletanje kad Bandic kaze da je on naredio gde...???zasto ovoliko zasto???..vecali ste 12 sati i opet ste u nesaglasju...zasto?????????
"Misiju ne moze, a i ne sme da odobri niko drugi osim ljudi koji ce potom u celosti preuzeti odgovornost za njeno sprovodjenje"
Preporuke:
49
2
21 nedelja, 15 mart 2015 13:56
teletabis - nastavak
Ako pogledamo sliku videćemo da se helikopter pobo nosem u zemlju. Pored toga što se prelomio nije došlo do požara. Iz ovoga se može zaključiti samo jedno: helikopter više nije imao goriva!

O nemogućnosti orijentacije i određivanja položaja helikoptera mogli su sami njeni članovi da učine mnogo sa svojim telefonima, jer sada skoro svaki noviji telefon ima na sebi besplatne aplikacije mapa, kompasa, određivanja lokacije preko DŽPS-a i sl.

Ne mogu da verujem u takve meteo uslove. Ako pogledamo snimke iz Feketića kada je major Omer Mehić po onakvom vetru i stvarnom nevremenu leteo bez ikakvih problema štaje ovoga puta krenulo po zlu?

Ne bih da nagađam, ako iko pokuša da svu krivicu baci na posadu znaće se da se nešto skriva.

Jer ako su ovi bili najbolja posada, a verujem i da jesu, šta onda ostaje da pričamo o onima koji nisu ovako obučeni? Šta će biti kada zatrebaju helikopteri sledeći put? Zar će neko reći da više nemamo dobre pilote i da ne mogu da polete?
Preporuke:
141
1
22 nedelja, 15 mart 2015 14:35
marlon
za neki dan se potpisuje sporazum sa natom... nemojmo se cuditi ako se izmedju redova u kontrolisanim medijima provuce tu i tamo misao da se sa njihovom vojnom tehnologijom ovakve stvari nece dogadjati i da ce vojska procvetati.

u svakoj stvari ako se iole posumnja sumnja u sled slucajnosti i potencira predumisljaj, gleda se ko ima najvise koristi od ishoda. prenebregavanje te cinjenice vodi ka jos jednoj od mnogih zabluda koje nam se svakodnevno serviraju kao da smo liseni organa za razmisljanje.
Preporuke:
114
1
23 nedelja, 15 mart 2015 14:35
Dragoslavić
Kao direktne krivce treba prozvati vladu Srbije na čelu sa AV, AV. Postupaju po instrukcijama i savetima Kembela i Bleeeeera. Promocija ispred svega.
Na drugom mestu je manjak (nemanje) integriteta odgovornih vojnih lica i pilota helikoptera, pa je na trećem mestu nemanje novaca za održavanje tehnike.

Jednom rečju: pobiće nas naša pasivnost u odnosu na vlast i rukovođenje.
Preporuke:
121
1
24 nedelja, 15 mart 2015 14:41
Peter RV
Bez ikakvog strucnog obrazovanja, ovo mi se cini kao nespretni politicki 'stunt' koji se pretvorio u tragediju.
Prenosit obolelu bebu sa ogromnim helikopterom i tolikom posadom?!
Preporuke:
123
1
25 nedelja, 15 mart 2015 14:52
Rđosav
- ovako je moglo da se završi i u Feketiću. Kad je Vučko herojski izneo na rukama izvesnog šiptarskog dečaka. Kako se preziva dečak?

- ovako je završilo sada. Kad je potpuno neprimereno poslat teški vojni helikopter da spašava muslimansko novorođenče od 5 dana. Koje očigledno nije imalo šansi, rođeno u nekoj problematičnoj "porodici" (otac u zatvoru? - majka maloletna? - o čemu se tu radi?)

- dakle: ovo je ta moderna "politička korektnost" dovedena do apsurda.

- a helikopteru su se verovatno zaglavile komande. Jes` beše malo maglovito to veče, ali - ako su sletali putnički "er-lajneri" kako nije mogao helikopter? Koji može da lebdi, da čeka, da se pomera napred-nazad, levo-desno? I da sleti na njivu, bez posledica?

- a preko tog odrona ovo novorođenče su mogli da prenesu i vatrogasci. Planinari. GSS. Koliko je širok bio taj odron?

- znači: nepotrebna predstava u Feketiću završila se srećno; ova druga - tragično. Ne može sreća baš uvek da posluži diletante...
Preporuke:
149
7
26 nedelja, 15 mart 2015 14:54
S.Z.Ž
...Nije tačno da je sletanje helikoptera bezbednije na Surčinu u slučaju kvara i da su čekali da ispuste gorivo. To se moglo uraditi uvek na nekakvoj vodenoj površini (kojima Beograd obiluje ) bez ispuštanja goriva.Koliko je bezbedna ta tvoja opcija i koliko je bila uspešna pokazalo se tako što se helikopter srušio i svi izginuli. Stvarno misliš da bi vatrogasna vozila i ostali spasioci mogli da dodju blatnjavim oranicama do mesta pada keje je usput bilo jako blizu autoputa a to je kao bezbedna opcija? Stvarno lupetaš sve u cilju čuvanja nekakve vojničke časti koju više oficiri VOJSKE SRBIJE NEMAJU. Od kako sade tikve sa djavolom(NATO) o glavu će im se sve razbiti. Piloti su čekali da se skupe svi ministri i da feketićki heroj odigra još jednu herojsku rolu pošto ništa drugo i ne ume nego da glumata u nameštaljkama.FUJ !
Preporuke:
89
13
27 nedelja, 15 mart 2015 15:00
ludi skretničar
Često smo pukovnik Javtović i moja malenkost "ratovali" komentarima, ali za ovaj tekst moram reći da se slažem sa njim. Radnje i odluke: od odrona, preko angažovanja helikoptera, pa do dolaska i "problema" u rejonu Mladenovca, su nesumljivo političke. Međutim, od tada na scenu stupa struka i tehnika. U ranijem komentaru sam pretpostavio kao i pukovnik, da je helikopter upućen na Surčin, kao najopremljeniji aerodrom u zemlji za sletanje u teškim uslovima (drugo je pitanje koliko su uslovi zaista bili teški). Očigledno od dolaska u reon aerodroma, nastaju (ili se komplikuju postojeći) problemi. Dva neuspešna pokušaja sletanja letelice opremljene i posade osposobljene za let u složenim uslovima, gubitak veze, pad i višečasovno traženje olupine u ravnom Sremu. Siguran sam da se posada da je bila u mogućnosti ne bi osvrtala na doček ministara, niti šta drugo, već bi preusmerila letelicu i sletela na sigurno mesto već nakon drugog neuspelog prilaza. Očigledno da iz nekog razloga to nisu mogli.
Preporuke:
85
3
28 nedelja, 15 mart 2015 15:04
S.Z.Ž
Uostalom zar ne ide sve po planu koji je zacrtan sa NATO ?

Prvo sve pretopi, uništi i rasprodaj a onda treba uništiti i preostalu živu silu koja još funkcioniše. Zapravo je tu beba samo kolateralna šteta.
Preporuke:
97
3
29 nedelja, 15 mart 2015 15:07
Drinko Končarević
@Dragoslavić,
"Jednom rečju: pobiće nas naša pasivnost u odnosu na vlast i rukovođenje".
Baš tako. Narod je u depresiji, melanholiji. V. Čerčil je kazao da narod ima vlast kakvu zaslužuje. I izabrao je ljude melanholičnog glasa i depresivnog držanja. Trenutno, bolje ne može.
Preporuke:
86
3
30 nedelja, 15 mart 2015 15:23
loše nam se piše, sve više i više
Uz svo uvažavanje prema autoru, ima tu još nekih nelogičnosti koje Jevtović ne primećuje, a to su medijski manipulativni reflektori nad humanitarnom akcijom spasavanje bebe, sprega režimske vlasti i režimskih medija koji vode čitavu akciju, ako ne iz Nemanjina a ono iz Takovske ili sa Surčina, ko komanduje Vojskom, Načelnik (Vučićev potrčko) Generalštaba ili političari sa svom medijskom logistikom, televizijama i novinskim agencijama.
Skaradno i skandalozno je da je objavljena vest da je helikopter uspešno sleteo, žao mi je što je Vojska tj. njen najlošiji deo pristao da učestvuje u ovoj vučićevskoj prljavštini.
Kvar je mogući uzrok pada helikoptera, ali šta je uzrok kvara i moralnog pada ljudi koji palili i gasili reflektore nad ljudskim sudbinama unesrećenih ali i nas medijski izmanipulisanih!
Preporuke:
124
2
31 nedelja, 15 mart 2015 15:36
hm
Autor teksta nabrajanjem mogucih uzroka pada letelice vesto izbegava da oznaci krivce za bilo koji od mogucih uzroka!A to je sadasnja vlast!Iako remontovan 2010 helikopter je nabavljen-polovan jos 1998za potrebe JSO kao i 2 Mi-24!Prilikom remonta produzen mu je zivotni vek do 2017!Znaci letelica je bila vec istrosena!Gde je krivica vlasti-u nebrizi za tehnickim zanavljanjem avijacije!Ne samo helikoptera!Svojevremeno je Rusija nudila robni kredit za nabavku-izmedju ostalih i 10-12 Mi-17 kao i sistema PVO i drugo!Vlast je procenila da su im preci glasaci na nekim izborima i povecala im plate ali indirektno-kroz tzv novcanu pomoc!Kako para u budzetu nema uzimalo se od onoga sto je namenjeno vojsci!Situacija u kojoj se vojska nasla platila se zivotima!Mislim da je tekst u redu kada se nabrajaju uzroci katastrofe ali da sustina nije dotaknuta!Ima se utisak da je autor teksta a i NSPM pribegli autocenzuri sto se nije ocekivalo!
Preporuke:
70
4
32 nedelja, 15 mart 2015 15:49
TOPOLj
Kao prvo veliki pozdrav gospodinu Goranu Jeftoviću!A kao drugo,ova tragedija obavijena je velom misterije.Osjećam neku prljavštinu povodom ove tragedije.Nešto mi smrdi u vazduhu.Srbija je ušla u NATO,to neka niko ne ispušta iz vida.Ušla je tiho,bez znanja i mimo volje većine Srba.A tim ulaskom počinju važiti i nova pravila.Nadalje,savjetnik srpske vlade je dokazani ratni zločinac,čovjek čije su ruke uprljane srpskom krvlju i krvlju ljudi širom svijeta.Kad zapadne obavještajne službe počnu da tajno ili javno vuku konce unutar neke države,onda je velika nevolja u toj državi na pomolu.Avionske katastrofe,državni udari,saobraćajne nesreće,razne bolesti,loš sistem obrazovanja,nauka, kultura,mediji,atentati,misteriozne poplave,ovo je samo dio podugačkog spiska u kom se pravcu kreće država zahvaćena "reformama"sa Zapada.Lično mislim da je kucnuo čas da se javno obznani da je u Srbiji na snazi okupacija zapadnog faktora.Naravno,to Vučić i ekipa oko njega nikada neće učiniti ali oni nisu Srbija.
Preporuke:
124
4
33 nedelja, 15 mart 2015 15:53
Bolje, lepše, više
Sada su svi pametniji, svi znaju bolje,lepše, više, svi su stručniji i svi bi drugačije uradili. To je u našem mentalitetu.
Preporuke:
7
118
34 nedelja, 15 mart 2015 15:54
vojska je dozvolila
da njom upravljaju politikanti i diletanti bez diploma ili pak plagiranim,bez dan radnog staža ako neko i ima obrazovanje,neki biznismeni što nije teško u ovom mulju i nije neočekivano da se ovako nešto i desi.počelo je pranje politikanata u emisijama na tv pink gde je keramičar rekao da je posada odlučila da sleti na n.teslu ali nekaže ko je naredio poletanje.vojska je dozvolila da je ds i sns potpuno unište jer su na njeno čelo dovođeni ljudi po trenutnoj aktuelnoj političkoj liniji,e to je tragično i zato nemamo vojsku da je čak i lovačko društvo organizovanije,kakav je general možda i vojska nije loša(setite se kako mi je u maju naređivao premijer a juče na konferenciji plače????)vojsko kome si se zaklela na vernost:NARODU ili ovim hohštaplerima.izgleda ovo drugo zato ste neopremljeni i u maju niste imali ničamce da spašavate ljude.da nije bilo rusa narod bi se podavio.vojska u pravom značenju te reči ne dozvoljava tako nešto.najbolji među najboljima su otišli a politikanti idudlje
Preporuke:
77
5
35 nedelja, 15 mart 2015 16:03
Bojan, Priština
Tužan povod, ali je lepo videti G. Jevtovića kao autora na Nspm, koji je sada još jači.
Preporuke:
94
5
36 nedelja, 15 mart 2015 16:11
Bojan, Priština
Neoliberalni primitivci nas 15 god. ubeđuju da je profit merilo svega.
Vojska je tu svakako sinonim neprofitabilnosti(barem za zemlje klijente poput naše), posebno od kako smo sami sebi čestitali na tome što nemamo neprijatelje.

Stare amfibije, dotrajali avioni i helikopteri koštaju nas ljudskih života.
A depopulacija se svakako uklapa u neoliberalnu projekciju "zlatne milijarde"
Preporuke:
91
1
37 nedelja, 15 mart 2015 17:03
španska
one koje savetuje bler ništa im ne verujemo
Preporuke:
81
2
38 nedelja, 15 mart 2015 17:06
Pančevac
Svako ko često laze, izlaže se riziku da bude izložen neverici i kada govori istinu!
Preporuke:
69
1
39 nedelja, 15 mart 2015 17:59
Opet mašimo...
Čini mi se da se po starom srpskom običaju većina ponovo bakće manje bitnim stvarima(uslovima leta,helikopterom,aerodromom i sl.) a manje onim što bi se MORALO istražiti u detaljima. Sigurno je da su i članovi posade i neposredni učesnici u sletanju učinili sve što je bilo u njihovoj moći da do nesreće ne dođe. Ali je isto tako sigurno da su nesreći doprineli oni koji su organizovali ovakvu zloupotrebu OS u cilju još jednog promovisanja AV-elite. Među njima je pravi uzrok ove tragedije, ne u samom helikopteru ili nebu iznad Srbije(a svi vidimo koliko je tmurno, i ovako i onako)... I zato bih voleo da se novinari istraživači,kojima reč obraz još uvek nešto znači, više pozabave stanjem u glavama, novčanicima i okruženju AV-elite(pa i u ovom slučaju) a manje meteorologijom, mehanikom i sl...
Saučešće porodicama nepotrebno stradalih!
Preporuke:
55
0
40 nedelja, 15 mart 2015 18:07
Spiridon
@ Saša

Lično sam vam ja koliko sinoć preneo deo vesti koju je objavio Tanjug u kojoj jasno i nedvosmisleno stoji da je na aeorodromu helikpter i bebu trebalo da sačeka ministar zdravlja Lončar. Pametnom je to i više nego dosta da shvati odakle je vetar duvao po pitanju izbora lokacije za sletanje, ali vi verovatno očekujete da vam Vučić napismeno to potvrdi pa da konačno i poverujete u to. Sve druge priče ili ovakvi tekstovi samo zamagljuju kamen temeljac ovog srpskog realiti programa u kome političari glume heroje zarad sitnog političkog ćara. Dakle ukoliko je taj isti helikopter, na šta svi očigledno zaboravljaju, prvo sleteo tamo negde u ili kod Novog Pazara po mrklom mraku onda je mogao da to isto uradi i u Kraljevu na Lađevcima, u Kragujevcu ili Nišu a zašto nije išao tamo već u Surčin je ključna za pravilno razumevanje ovog događaja. Sve do Mladenovca je bilo sve u redu i DŽevad Ljajić je to i javio svojoj ženi a Mladenovac je mnogo posle i Kraljeva i Kragujevca i dalje nego do Niša!?!
Preporuke:
88
1
41 nedelja, 15 mart 2015 18:22
jasno i glasno
Upravo taj Bandić, pa još i general neka kaže ko mu je naredio da helikopter, po svaku cenu, mora da leti za Surčin, ako je to njegova odluka onda je on najodgovorniji i mora biti smenjen ali čisto sumnjam da hoće jer je on vučićevac u uniformi!
Preporuke:
81
1
42 nedelja, 15 mart 2015 18:32
strast
ova jadna vlada pokušava na najgori mogući način da se uvuče narodu!spašavaju zarobljene u mećavi u vojvodini, zatim na Kopaoniku, zatim učestvuju u spasavanju poplavljenih...bože, pa imamo li mi službe koje to profesionalno mogu da obave ili trebaju ministri i premijer da se svuda pojavljuju???da li to oni imaju GRIŽu savvest zbog neznanja da se bave poslovima za koje su izabrani!?mislim da je to glavni razlog!jednostavno oni su NEZNALICE i prepredeni LAŽOVI! a i nije im izgleda mnogo stalo da žrtvuju druge kako bi njihovu zaslugu pripisali sebi.zaista jedna žalosna i nesposobna vlada i uz sve to IZDAJNIČKA!
Preporuke:
70
0
43 nedelja, 15 mart 2015 18:40
Već viđeno
@ hm
Vlast je procenila da su im preči glasaci na nekim izborima i povecala im plate ali indirektno-kroz tzv. novcanu pomoc! Kako para u budzetu nema,uzimalo se od onoga što je namenjeno vojsci!
.
Tačno tako!
Kada je trebalo da se ubrzaju radovi oko uređenja stanice metroa kod Vukovog spomenika u BGD - u, pare su opcigovane od vojnog budžeta!
A sve sa ciljem da bi se neposredno pred izbore tamo Cobi slikao!
Preporuke:
36
2
44 nedelja, 15 mart 2015 18:41
Apatinac
@TOPOLJ
Vučić i ekipa jesu Srbija!
Pogledajte rezultate prošlih izbora u Srbiji!
Preporuke:
15
76
45 nedelja, 15 mart 2015 18:45
Apatinac
@TOPOLJ
Opozicija u Srbiji je statistička greška!
Preporuke:
15
63
46 nedelja, 15 mart 2015 18:52
zato što su ssvakodnevno u kampanji
u odsustvu rezultata rada:zaduženiji smo za 1milijardu u odnosu na jajuar 2o15g,plate i penzije manje.nema privrednog rasta,cene namirnica rastu,struja za sda skuplja 15%,nema izvoza,penzioneri gladuju kao u aušvicu,mnogi roditelji nemaju za mleko deci,u marketima i na pijacama se kupuje na grame i komad,nema ništa od obećanih investicija 2o12g od 1oomilijardi ali zato nam nude nepostojeće stanove u beogradu u vodi kakva budalasta ideja........sve ovo treba opravdati i zato na scenu stupaju politikanti i diletanti i skupljanje jeftinih poena pred kamerama rts-a.fuj.ogavno.
Preporuke:
55
0
47 nedelja, 15 mart 2015 18:52
Molder
Životi su žrtvovani zarad tuđe promocije. I to je istina. Istina koja bi u normalnim zemljama dovela do pada Vlade, dok se kod nas "mudro" ćuti i pokušavaju da se sakriju novinski naslovi u kojima su ministri dočekali bebu. To je dokaz. Međutim, pošto je ovo zemlja kakve nema u univerzumu niko to ne pominje, mediji koji su se istračali nemaju obraza da se javno izvine, već nastavljaju kao da se ništa nije desilo.
Preporuke:
54
1
48 nedelja, 15 mart 2015 18:58
Brane
Pozdrav GOSPODINU Jevtoviću!

Neznanje posla koji se vrši dolazi nam glave...i utiče na sudbinu Srbije!

Ovoj vlasti više niko ne veruje!
Preporuke:
66
2
49 nedelja, 15 mart 2015 19:17
Velizar M. (1 od 2)
A prostor za nagađanje se otvorio zato što su nam ponuđena nejasna, pa čak i nelogična objašnjenja.
Eto, i samo ovo je dovoljan razlog da krenu ostavke. Ozbiljna država i ozbiljna vojska ovo ne sme sebi da dozvoli. Razloga (važnijih) ima još, jer neko mora biti odgovoran za sedam izgubljenih života.
A o tome ćemo tek pričati kada se objave prvi rezultati istrage.
Sad znamo da vremenski uslovi nisu bili baš neprihvatljivi (horizontalna vidljivost pristojna, vertikalna na granici dozvoljenog, vetar slab). Ako isključimo vreme kao najvažniji faktor onda ostaju problemi sa navigacijom, greška pilota ili tehnički kvar. Naš dobri pukovnik previše je akcenta dao na mogući "kvar na upravljačkim komandama helikoptera". Mogao je biti kvar na navigacionim uređajima (evo čitam da je ovaj aparat ipak bio opremljen i ILS/VOR instrumentima). Moglo se desiti i da je sve bilo ispravno.
Preporuke:
43
2
50 nedelja, 15 mart 2015 19:19
Velizar M. (2 od 2)
Na primer, ILS prilaz smišljen je za avione koji sleću mnogo brže od helikoptera. Na malim brzinama manje je precizan. Helikopter mora prići velikom horizontalnom brzinom i "izduvati je" tik pred dodir tla. Malo jači pokret palicom i repni rotor će udariti o tlo. Malo slabiji, opet problem. Svašta može da se desi, to će neki pilot objasniti bolje.
No i tu ostaje pitanje zašto se nije išlo na Batajnicu gde je na pored ILS na raspolaganju i stari GCA/PAR koji verovatno više leži posadi, naročito na aerodromu koji odlično poznaju.
Opet, to ćemo komentarisati posle preliminarnih nalaza. Ono što možemo videti sada (i kao laici) to je neodgovorno ponašanje naležnih i nadređenih, pritisak mimo komandnog lanca i druge postupke koji su let uveli u nepotreban rizik. Tek na kraju tog ružnog niza nalazi se neposredan uzrok nesreće.
Preporuke:
44
1
51 nedelja, 15 mart 2015 19:31
perkins
saucesce porodicama poginuli

nisam ocekivao ovakavu opreznu analizu Gorana Jevtovića,mozda je razlog ova tragedija ili zelja da se ne istrcava pred rudo bez proverenih informacija!
moje licno misljenje uzroka pada helikoptera je mehanicki kvar koji je posledica starosti letelice i minimalnog odrzavanja radi kronicne besparice sto je rezultat smanjenja vojnog budzeta po zamisli nato savetnika sto svaka vlada prihvata sa odusevljenjem,ova tragedija nije samo sramota vlade nego i kompletnog vojnog vrha koji je vec odavno izgubio svaki kredibilitet jer je po zeljama politickih vrhuska srozao vojsku na nivo malo bolje vatrogasne sluzbe,poznavajuci naprednu druzinu ne treba sumnjati da istina NECE ugledati svetlo dana!
91 sam nekoliko puta prevozen sa Mi-8 na relaciji aero-baza zemunik - Batajnica-Udbina i po suncu i po kisi,danju i nocu,svako dizanje i spustanje je bilo perfektno,kada je helikopter o.k i u rukama pravog pilota bezbedniji je od najboljeg boinga!
Preporuke:
42
0
52 nedelja, 15 mart 2015 19:36
TOPOLj
@Apatinac...Vučić je izbore dobio lažnim obećanjima i prevario je narod.Ako narod koji je glasao za SNS voli i Tonija Blera koliko i velikog vođu,onda i ne zaslužuje bolju sudbinu od one koju je zaslužio.
Preporuke:
78
5
53 nedelja, 15 mart 2015 19:38
Drinko Končarević
Posle svega što sam pročitao o ovom slučaju, zaključujem da ovde nema komandovanja u onom školskom smislu. Ustvari ja iz informacija ne mogu da zaključim ko šta radi, odnosno šta je uradio, ali po nekom redu. Logično mi je da se prvo oglasi predstavnik vojske koji će nam saoptiti tužnu vest na način primeren takvoj situaciji. Obziromm na značaj, trebalo je da se oglasi Predsednik Republike, izjavom saučešđa i da odmah izda naredbu da se sprovede istraga. Zatim čekamo rezultate istrage. Angažovanje Predsedniak vlade u ovom toku radnji je nepotrebno. Još kaže da "želi...". Pa nemamo mi krave, pa da želi da nam crknu. Glagol "želim" ide uz lepe stvari a ne ove tužne... Čemu dve komisije? Da bi komisja "A" svedočila da komisja "B" govori istinu i obratno. Da se ne ponovi Topčider.
Preporuke:
43
1
54 nedelja, 15 mart 2015 19:38
Visarion
Zašto bi bebe uopšte bila prevožena kad sve što imaju u Kraljevu imaju i u Novom Pazaru?Sve se može da postavi na glavu.Nevolja jeste?Nagađanja su prirodna.Da li nam je lakše ako ih činimo?Naravno.Treba o svemu razmisliti.A šta ako je dete dok su kružili nad Beogradom počelo da se davi.Šta ako je pilot,inače Musliman, kome je armija poverila uklogu da u svom kraju učini dobro delo jer onaj njihov muftija formira svoje jedinice i navaljuje a on zna da to nije dobro.Ili je čak on neko zadrt pa hoće da pomogne svojima.Sve je moguće.On više volio Zukorlića recimo nego sebe i neku bebu koja se pet dana muči jer nije kako treba rođena.Mnogi među nama bi bolje bilo da nisu rođeni, da su se ugušili posle rođenja.Hitler, Staljin ili bilo ko, koga ne volimo. Mi se praznimo.Čak ja na ovako drzak i radilakalan način.Pogodilo nas.Dobro je pomisliti na sve ali ljudi moji moramo da znamo da postoje mnoge, beskrano moguće pretpostavke a ne samo one koje treba, kad bi moglo da sruše Vučića.Zaboga i pobogu
Preporuke:
19
21
55 nedelja, 15 mart 2015 19:44
Hercegovac
Po zvaničnoj verziji
U 22:15 dva neuspješna pokušaja slijetanja na aerodrom Nikola Tesla.
U 22:31 kontrolni toranj gubi vezu sa helikopterom
U 01:05 mještani čuli snažan udarac (vrjeme pada)
Nevjerovatno je da 2 i po sata niko nije imao kontakta sa posadom ili ljekarima i da se ne zna šta se dešavalo.Krije se i laže ali istina će se brzo saznati,ovo je previše očigledno.
Preporuke:
84
0
56 nedelja, 15 mart 2015 19:51
ljudi keramičar pokušava da krivicu svali na pilota
"ne zna zašto je odlučio da sleti na surčin a imao je druge mogućnosti i alternativu",ne odlučuje samo pilot kada će da poleti,gde da leti i gde da sleti.ako njegove kolege piloti dozvole da se prlja imena njihovih kolega i da im se pripiše odgovornost treba da ih je sramota.dozvolićete da vas funkcionalno nepismen čovek kompromituje,dužni ste u ime svojih poginulih kolega injihovih porodica branite njihovu i svoju čast.vi ste obrazovani i pametni ljudi a ne politikanti,diletanti.muljatori koji vode državu a možda i vojsku,vaše kolege su mrtve i ne mogu da se brane(što ovi već koriste)ali ste vi tu.srećno u borbi za istinu i samo istinu
Preporuke:
62
1
57 nedelja, 15 mart 2015 20:01
Visarion
Velizar veli da su nejasna obaveštenja, pa su nagađanja moguća.Tačno.Ali on odmah traži ostavke.Odmah neko mora da plati nesreću.
Otac što je vaspitavao sina da mu otme kola i krene u smrt.Kako je smeo da se igra.A šta ako je otac naprasno umro pre pa je dete pod pritiskom uzelo kola i otišlo za njim.Bez njega mu života nije bilo.Sve je moguće.Ali mi hoćemo žrtvu.Što pre.Naravno tragedija je velika.Još je veća ona s onim afričkim avionima.Kako je onim Kinezima koji ni grob neznaju svojima.Ne znaju čak ni dali su izginuli.Šta ako ih je neki leteći tanjir odneo na nebo da ih istraži i nauči nešto o nama dok se se spremaju da izvrše inavaziju na našu planetu.Sve je moguće u bajkama.U strahu su velike oči.U žalosti još veće.Dajte da sačekamo i vidimo.Ovde se sve može videti.Sem ako nam je stalo da ovu armiju što pre slistimo.Ionako ne može od Šiptara da nas odbrani.Ajte zaboga,Valjda još nimo toliko pali dfa nas Šiptari i Hrvati mogui da srede na bojnom polju.Mogu u oluji i Jasenovcu.Ovde ne.
Preporuke:
4
39
58 nedelja, 15 mart 2015 20:02
Vucko zeli da obavesti javnost - opet je nasao krivca!
Vucko je vec pronasao krivca! Onaj sto je navodno vozio kantrimena - iako se tad nalazio u Kini! - vozio je i helikopter, preoteo je komandu od pilota - iako se tad nalazio u istraznom zatvoru. Sto nelogicnije, sto ludje - to primerenije vladavinikrvolocnog premijera!
Preporuke:
49
1
59 nedelja, 15 mart 2015 20:13
Ujka Vasa
Pukovnik Jevtović je autor u Fondu strateške kulture odakle je prenet ovaj tekst.
Korisno je bilo čitati ga kao komentatora na NSPM, još korisnije i primerenije kao autora.
Preporuke:
55
3
60 nedelja, 15 mart 2015 20:18
Vlast cekala da se dogodi?
Postoji li mogucnost da je u pitanju rafinirana sabotaza (i vojske), makar necinjenjem? Da se otvore prodajne mogucnosti nato snabdevacima, ili cak morbidno na taj nacin otvori prostor za maketinski, velikodusni poklon odatle? Bacaju novci na BG na vodi, a nema za savremeni medicinski helikopter. Udvornicka vlast mizernih hohstaplera i ljigavih izdajnika, ista kao i prethodne svrsava posao za i sa krvnicima Srba (Bler i kompanija)!
Preporuke:
37
3
61 nedelja, 15 mart 2015 20:22
Velizar M. @Visarion
Niste shvatili. Ne tražim ja ostavke zbog nesreće. To još nije na redu, niti će biti dok se ne završi istraga. Ja tražim ostavke zbog postupanja državnih institucija i državnih funkcionera a u vezi sa celom situacijom od momenta donošenja odluke o transportu deteta pa sve do ovog momenta. Dakle zbog falinki sistema a ne zbog jednog nesrećnog ishoda.
Preporuke:
40
2
62 nedelja, 15 mart 2015 20:31
fristajlo
Sva pitanja i sumnje autora teksta su na mestu i više nego osnovana.
Svi ga znamo "odavde" kao vrlo vatrenog kritičara režima; no, u ovom tekstu- tog "žara" nema, i to tekstu daje još veću specifičnu težinu. Stručnosti mu ne manjka, jasno je da je dugo godina profesionalni vojni starešina, i to njegova pitanja čini vrlo neugodnim za odgovaranje.
I meni je, kao laiku, što- šta ovde bilo sumnjivo i nelogično; zato se zahvaljujem na ovim objašnjenjima Jevtoviću, jer je razjasnio procedure, koje nisu poznate van struke.
Stanujem blizu VMA, i pod svakakvim mogućim meteo- uslovima čujem helikoptere koji sleću i uzleću skoro svakodnevno.
Ovo nisu čista posla; lažu nas vrlo mnogo, nešto se krije od javnosti.
Preporuke:
62
0
63 nedelja, 15 mart 2015 20:42
Super Stupid
"Saobraćaj na putu Kraljevo - Raška, u mestu Pivnice kod Bogutovca obustavljen od 18 sati zbog odrona.

Načelnik Odeljenja za vanredne situacije u Kraljevu Radoica Kočović rekao je da je odron veliki.

''Putarska mehanizacija već radi na raščišćavanju odrona koje se dogodilo u 18 sati. Na sreću, vozači nisu bili ugroženi, a radovi će potrajati dva do tri sata'', rekao je Kočović. "

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2015&mm=03&dd=13&nav_category=15&nav_id=968270

Ako je fotografija uz ovu vest verodostojna, vidi se da se u neko doba moglo proći peške. Gorska služba spašavanja ili vatrogasci su sigurno mogli proći. Drugi sanitet je mogao doći iz Kraljeva i preuzeti bebu, ili je neko vozilo moglo donelo kiseonik - pretpostavljam da je u boci? Bilo je verovatno više jednostavnijih načina spašavanja od izvlačenja bebe helikopterom...

Bogutovac je samo 23 km od Kraljeva a 200 km od Beograda!!!
Preporuke:
45
0
64 nedelja, 15 mart 2015 20:47
Mozemo reci
Bilo sta, ali je sigurno da se vodi vec i ,,zvanicno,, objavljen Rat.

Naravno da su ove gluposti deo tog rata, uostalom hibridni, specijalni rat i rat novim tehnologijama je usao u funkciju. Onaj vruci ko zna, nije iskljucen uopste, i mnogo je znakova da nailazi....

Dali se nesto desava, vrlo verovatno Da. Dali je Alina bila u Svajcarskoj ? Milijardu posto NE, a ,,uverljivost,, sa kojom se vest prenosi (kao bilo pre dve nedelje i bla bla) govori da SATANISTI SA ZAPADA PUCAJU IZ NAJTEZIH KALIBARA I DA AKTIVIRAJU SVE, AMA BAS SVE STO IMAJU OD AGENTURE U RUSIJI I DRUGDE.

U svakom slucaju niz dogadjaja namestenih na odredjenim tackama Sveta su sa Ciljem. Cilj ne mozemo znati, ali Savet svim dobronamernim: PAZITE SE!! Nije vreme za naivnost i ici bilo gde. Dobronamerni savet iz Daleka za sve postene Srbe.

UZGRED, PAD HELIKOPTERA JE SVE SAMO NE ,,GRESKA,, I ,,SLUCAJNOST,,.

Dali je Glavnokomandujushchi dobro i zdravo ?

DA. Bez brige

Dogadjaji tek nailaze
Preporuke:
44
1
65 nedelja, 15 mart 2015 20:53
dragoslav pavkov
Svaki helikopter ima visinomer i žiroskop - neku vrstu vaser-vage koja pilotu pomaže da letelicu drži tako da joj je stajni trap usmeren prema tlu. Rekao mi jedan pilot. Ako su ti instrumenti bili ispravni - pilot poput pokojnog majora Mehića u meteo-uslovima kakvi su preksinoć vladali u okolini Surčina helikopter je mogao da spusti praktično na diplomu predsednika Republike.
To se nije desilo, a odgovornost treba tražiti u vojnoj organizaciji gde je tačno propisano ko kome može izdavati naređenja i koji uslovi moraju biti ispoštovani da bi se letelica poslala na zadatak. Istraga koju će obaviti stručnjaci VTI i organi Vojne policije će jasno pokazati da li je neki uređaj na helikopteru bio u kvaru i u kojoj meri je to uticalo na tok leta. Ako se drukčije ne naredi.
Sve ostalo su spekulacije koje imaju za cilj da prikriju zloupotrebe moćnika u civilnim i vojnim strukturama, a kojima bi se konačno moralo stati na put.
Preporuke:
50
2
66 nedelja, 15 mart 2015 20:58
zagonetka
nedelja, 15 mart 2015 Hercegovac
Nevjerovatno je da 2 i po sata niko nije imao kontakta sa posadom ili ljekarima i da se ne zna šta se dešavalo. Krije se i laže ali istina će se brzo saznati,ovo je previše očigledno.



Slažem se da je to čudno, nije to kratko vreme. Ako se nešto dramatično dešavalo u helikopteru, bar jedan od šestorice odraslih u njemu bi se javio porodici ili nekome.
Čudno je i predugačko to vreme, šta se dešavalo u helikopteru tada?
Imaju li helikopteri crne kutije?
Preporuke:
39
0
67 nedelja, 15 mart 2015 21:06
u pančevu američki marinci
obučavali srpske podoficire.narode to je naša vojska!!!bler,general i blerići
Preporuke:
45
1
68 nedelja, 15 mart 2015 21:09
Observantes
Da, vrlo zanimljiva opcija koju iznosi G. Goran Jevtović. Moguće da je razlog pada redak maler, iznenadni kvar ili neki spoljni nepovoljni momenat. Govoriti u apsolutnim kategorijama bezbednosti letenja ili učestvovanja u bilo kom saobraćaju je nemoguće. Da se razumemo, i pod idealnim okolnostima (najbolji pilot, najbolja letilica, idealni vremenski uslovi) desi se pad. Mi ne znamo, recimo, da li je pilotu možda, iznenada, ozbiljno pozlilo? Meni lično smetaju medijski spektakli pri humanitarnim akcijama jer humani motiv pada na drugo mesto a primarno je reklamerstvo koje nije moralna kategorija. Nemoral često priziva maler. Istraga će, nadam se, približiti istinu i moguće razloge pada. Pozdrav gospodinu G. Jevtoviću!
Preporuke:
47
2
69 nedelja, 15 mart 2015 21:25
Tragedija u kontinuitetu
Ko treba da je po ludnicama i zatvorima? Samo oni sto su tamo ili pre svega ovi sto ubijaju Srbiju od 2000te? To dobro vidi i na ovom primeru i svemu sto su uradili da uniste narodnu odbranu.
Evo i jednog ugla iz koga se (sem iz ugla korupcije i pljacke) moze gledati i onaj BG na vodi:
Kontrola grada i mostova iz njegovog trbuha (blizu vladinih zgrada sa kulom iznad njih), koncipirana kao mostobran sa komunikaciono-kontrolnim tornjem na samoj ivici sa severom, odbrandbenomm kruznicom prema jugu i samom gradu, moguce je branjeno uporiste i eventualno natin evakuacioni ili sabirni, siguran centar za okupacione agente, domace saradnike i korupcionase "investitore".
E sad, mozda ovo lici na ludo, a mozda i nije, obzirom sve sto se dnevno dogadja.
Preporuke:
21
4
70 nedelja, 15 mart 2015 21:26
Ginter Zibert
@Fristajlo, Tako je, nema mesta strastima, treba proveriti sve činjenice, a istina se ne može sakriti.
Uzgred, da li vam je poznato selo Vodanj?
Pozdrav
Preporuke:
15
0
71 nedelja, 15 mart 2015 22:37
Šta si hteo reći ???
"Tragedija u kontinuitetu
Kontrola grada i mostova iz njegovog trbuha (blizu vladinih zgrada sa kulom iznad njih), koncipirana kao mostobran sa komunikaciono-kontrolnim tornjem na samoj ivici sa severom, odbrandbenomm kruznicom prema jugu i samom gradu, moguce je branjeno uporiste i eventualno natin evakuacioni ili sabirni, siguran centar za okupacione agente, domace saradnike i korupcionase "investitore"."

Da li znaš šta si hteo reći? Pokušaj ponovo, makar radi sebe. ne dobija se izgled učenog tako što se piše i govori nejasno, maglovito.
Preporuke:
25
2
72 nedelja, 15 mart 2015 23:49
et Rđosav
Da si birao, ne bi bolji nadimak našao. Rđo.
Preporuke:
2
18
73 ponedeljak, 16 mart 2015 00:03
strani mediji pišu da je
letelica ostala bez goriva
Preporuke:
17
1
74 ponedeljak, 16 mart 2015 00:07
Goran Jevtović
Pažljivo sam pratio diskusiju, zahvaljujem svim čitaocima i srdačno sve pozdravljam!
Posebna zahvalnost uredništvu sajta i, naravno, administratorima kao najvrednijem "resoru".

Da dodam samo dve stvari.

Prvo, u tekstu sam se bavio isključivo, 'ajd da to tako nazovem - uskostručnim pitanjima i nelogičnostima u vezi sa padom, bez namere da bilo šta politizujem imajući u vidu razmere tragedije.

Možda je trebalo da navedem lična iskustva iz 1998.godine i 1999.godine, u vezi sa upotrebom helikoptera MI 8, ali i Gazela, zato što bi se jasno videlo koje su sve mogućnosti tih letelica i, posebno, sjajnih pilota koje i dan danas, bez obzira na sve udare NATO-a, na sreću imamo.
U odnosu na to, na žalost, ovaj događaj zaista je krajnje čudan.

Drugo, nisam se udaljio od sajta, naprotiv. Komentare ću prorediti isključivo zbog raspoloživog vremena.
Ali tu sam i podrazumeva se na raspolaganju svima.
Preporuke:
63
4
75 ponedeljak, 16 mart 2015 00:27
fristajlo
Ginter Zibert
@Fristajlo
Uzgred, da li vam je poznato selo Vodanj?

To beše negde kod Smedereva?
Preporuke:
9
0
76 ponedeljak, 16 mart 2015 01:08
Milorad Đošić
Neka im je laka crna zemlja.

Helikopter je bio tehnički ispravan za let i sigurno mu nije otkazala mehanika.Uslovi za letenje su bili složeni, moguće i preko toga. Piloti su poleteli u želji da spasu dete. Danas smo i Malinović i ja rekli na Prvoj da komisija mora da radi svoj posao i da ne sme da podleže pritiscima.
Dakle sve piše i sve se zna od pre poletanja pa d nesrećnog kraja. Zašto su išli na Surčin sigurno postoji na traci. Što se osposobljenosti tiče i to piše u letačkoj knjižici, odnosno u knjižici evidencije naleta, odnosno u knjigama.
Molio bih sve komentatore da shvate da helikopter nije bicikla koja leti i da ne može da se spusti svuda, pogotovu u ovim uslovima.
Manipulacija sa gorivom je opasna. Ne znam koliko je helikopter sve skupa nije leteo, ali po prilici ispod 3(tri) sata. Pre poletanja je morao da bude pun i ako nije bio neko za to treba da ide u zatvor, što sam rekao.

Hvala NSPM-u što se setio da prenese Jevtovićev tekst.
Preporuke:
26
3
77 ponedeljak, 16 mart 2015 01:29
Kopra
Novinar pink televizije je čekao ispred instituta majaka i dete i cekao da sleti hilikopter! I direkno se uključijo u program!
Preporuke:
25
1
78 ponedeljak, 16 mart 2015 01:46
Štap
Interesantno je šta se sve izdešavalo istog dana u vezi otmice deteta koja se na svu sreću, srećno završila. Slikanje ministra kao da je on spasio to dete, pohvala ministru od strane Vučića i sve to uz veliku pompu,propagandno i populistiki u najmanju ruku je degutantno.
Onda dođe ova nesreća, naređenje izda ministar odbrane na zahtev ministra zdravlja, desi se pad helikoptera, a svu odgovornost preuzme na sebe Diković i ostali generali. Prvo ko bi trebalo da ponudi ostavku je Gašić, pošto se to neće desiti,a neće biti ni smenjen svu odgovornost će prebaciti na generale i nekog od njih će pustiti niz vodu, možda i Dikovića iako nije izdao naređenje.
S obzirom na to ko je napadao Dikovića u psolednje vreme, ništa me ovo ne čudi.
Šteta je što su poginuli najbolji piloti, tehničari i lekari ostavili za sobom po ženu i dvoje dece.
Preporuke:
32
1
79 ponedeljak, 16 mart 2015 02:27
politikanti i diletanti
upravljaju državom i našim životima i životima naše dece.mi smo krivi jer smo glasali za sns ili nismo izašli na glasanje i sada nam se to sveti na najsuroviji način:poplave za koje niko nije kriv a toliko ljudi poginuli,ostalo bez domova i uništeno njiva,otplaćujemo kao stare kredite novim kreditima a dug raste i za 1milijardu je veći u odnosu na januar 2o15g za samo mesec dana,penzije i plate smanjene ali zato se zapošljavaju stranački aktivisti,niko od 200g nije odgovarao za krađe i kriminalne privatizacije,vulin potrošio milion eura za kamere kojih nema,prodaju se nepostojeći stanovi nepostojećeg beograda na vodi.........lopovi,prevaranti,hohštapleri
Preporuke:
13
1
80 ponedeljak, 16 mart 2015 02:43
lektor
@Miodrag Djosic
Posle danasnje emisije i ovog komentara,zaista mi nije jasno koju teoriju Vi zastupate? Ok, magla, kisa, il sta vec, ali zar Vi dovodite u pitanje iskustvo takvog kao sto je pilot Mehic? Mislite da nije mogao na jedan od stadiona koji su osvetljeni upravo u tu svrhu i po nalogu MUP-a? Da li ste videli ostecenja na helikopteru?Ocigledno je da je pao sa velike visine...Sletalo se tim helikopterima u mnogo tezim meteo uslovima zar ne, ili ste to zaboravili?
Preporuke:
14
4
81 ponedeljak, 16 mart 2015 03:33
Srbislav
Zar nije mogao Mi-8(pretpostavljam da ga imaju) da poleti sa aerodroma Lađevci i transportuje bebu i ekipu do Kraljeva?! Meni sve ovo smrdi na pokušaj medijske promocije vlade ( ovakva vlada se piše malim slovom). Zato, ako bilo ko bude zataškavao informacije o ovom slučaju, treba da završi u zatvoru. A ovo se medijski ne smije dozvoliti da padne u zaborav dok god se ne da puna istina. Svaki dan na naslovnicana ovo malo opozicionih novina i sajtova treba stavljati naslov "Zbog čega/koga su izginuli?" Slava im!
Preporuke:
18
1
82 ponedeljak, 16 mart 2015 04:29
Pop je pop , a bob je bob
Ubica ovih heroja je ratni zločinac , krvolok Toni Bler na prvom mestu.
Zlikovci i najveći zločinci nikada nisu ubijali svoje žrtve brzo i bezbolno.

Mučili su ih lagano i postepeno da su žrtve same prizivale smrt kao izlaz i spas.

Kad logički razmislimo i pokušamo da shvatimo kako su nam na najvažnijim državnim položajima najnepismeniji, najgluplji i najnesposobniji među nama , oni bez stida , srama i imalo karaktera ...oni koji bez da se osvrnu prodaju i svoje roditelje, decu i najbliže a kamoli neće narod i državu gde nas to dovodi?

Nije dovoljno što su nas porobili, rasparčali i rasparčavaju svakodnevno sve više i više do onog maslačka na kraju, nije dovoljno što nam se svakodnevno samoubijaju dobri ljudi bez nade i izlaza .

Treba to dobro da osetimo .
Preporuke:
20
1
83 ponedeljak, 16 mart 2015 04:32
Pop je pop, a bob je bob
Znamo da je Toni Bler najžustrije zagovarao bombardovanje Srbije i ubijanje neke tamo za njega nebitne dece , a budući da on sada i zvanično gazduje u vladi ove zemlje , zar ne mislite da ne bi žrtvovao i nekoliko dodatnih života ne bi li se prikrila još jedna svinjarija u rastakanju i rasprodaji zemlje?

Još jedan krvavi spin gde su nestali životi tek nebitna kolaterarna šteta nevredna pomena dužeg od dva dana?

Ja mislim.

Ja sam sigurna.
,,,,,,,,,,
Ratni zločinac Toni Bler krvolok nastavlja da nas ubija .

Ratni zločinac Toni Bler krvolok, je kriv za tragediju smrt 7 nedužnih ljudi u vojnom helikopteru.

Ratni zločinac Toni Bler krvolok, je gazda srbijice , koji nas pljačka i sahranjuje neskriveno , a vazali instalirani na vlast mu se javno klanjaju čak i ne pokušavajući više narod da obmanu o njegovoj ulozi ovde.
Preporuke:
24
1
84 ponedeljak, 16 mart 2015 08:58
teletabis - opet ja
Jednom rečju RV Srbije je leteći ruski rulet!
Preporuke:
13
6
85 ponedeljak, 16 mart 2015 09:18
Treba nam još manja i još profesionalnija vojska
Predlažem kompromisno rešenje - u budućem Beogradu Na Vodi odvojiti i parcelu za groblje. I pare u džepu i grobovi na broju.
Preporuke:
15
1
86 ponedeljak, 16 mart 2015 09:33
Nikita Panin
Odličan tekst. Pozdrav autoru!
Preporuke:
18
2
87 ponedeljak, 16 mart 2015 10:16
Maki
Jedna je činjenica sasvim sigurna a niko je nije pomenuo. Da nikakve odgovornosti nema Ministar Gašić, trebalo je iz moralnih razloga da podnese ostavku. Ako ima morala.

To što je nije podneo, govori o njegovom nastojanju da prikrije svoju odgovornost u ovom slučaju, koja umesto moralne, može da bude i krivična. Ako istraga presluša snimke svih razgovora preko mobilnih aparata kritične noći, doći će se do pravih razloga tragedije.
Preporuke:
23
0
88 ponedeljak, 16 mart 2015 10:35
Milorad Đošić
""Kursula, Teletabis i prijatelji.

Helikopter se ne spušta mic po mic lebdeći.Helikopter se retko zapali pri udesu osim u američkim filmovima.
Ponavljam, ako nije imao goriva za punu autonomiju od 4 sata tj. ako nije bio pun neko mora u zatvor. Očigledno je da je neko debelo......a to će utvrditi komisija.
Dakle, verovatno je izvršen pritisak da se sleti na Surčin. Zašto, utvrdiće komisija, ako ima ono što je nekad imala.
Preporuke:
19
4
89 ponedeljak, 16 mart 2015 14:03
Velizar M. @Milorad Đošić
G. pukovniče da li biste mogli da nam u par reči opišete razlike u proceduri sletanja/prilaza na Surčin, Batajnicu ili nepripremljen teren a u ovakvim meteo uslovima? Besmisleno je da mi kao laici diskutujemo o tim zadnjim momentima leta, to će reći istraga, ali ovakve informacije bile bi nam korisne u proceni uloge onih koji su se umešali sa strane ako se ispostavi da je takvog mešanja bilo.
Dakle, METAR za relevantni period:
LYBE 132100Z 25007KT 3000 BR OVC003 04/04 Q1020 NOSIG
LYBE 132130Z 25007KT 1500 BR OVC002 04/04 Q1020 NOSIG
LYBE 132200Z 25008KT 0800 R12/1500D R30/1500D FG OVC002 04/04 Q1020 NOSIG
LYBE 132230Z 26007KT 0800 R12/1300N R30/1200N -DZ FG OVC002 04/04 Q1019 NOSIG
Šta se obično radi u ovakvim uslovima?
Preporuke:
6
0
90 ponedeljak, 16 mart 2015 14:17
Miroslav Đukić
Helikopter, dete, premijer, spasavanje deteta...Izgleda poznato? Zarad reklame, trebalo je ponoviti Feketić, kako bi narod video premijera kako trči sa bebom u naručju. Zato su tu bile kamere! Izgubljeni su ljudski životi zbog bezobzirnog i tvrdoglavog samoreklamerstva!

Večni pokoj stradalima zbog režimske gluposti!
Preporuke:
29
0
91 ponedeljak, 16 mart 2015 14:18
Miroslav Đukić
Helikopter, dete, premijer, spasavanje deteta...Izgleda poznato? Zarad reklame, trebalo je ponoviti Feketić, kako bi narod video premijera kako trči sa bebom u naručju. Zato su tu bile kamere! Izgubljeni su ljudski životi zbog bezobzirnog i tvrdoglavog samoreklamerstva!

Večni pokoj stradalima zbog režimske gluposti!
Preporuke:
15
0
92 ponedeljak, 16 mart 2015 14:57
Rđosav
Milorad Đošić:
""Kursula, Teletabis i prijatelji.

Helikopter se ne spušta mic po mic lebdeći.
- nego kako se spušta? `Oćeš da kažeš da mora da ima nekakvu veliku vertikalnu brzinu? Čudno - ja kad god sam gledao helikopter koji se spušta - on se spuštao polako, dižući veliki vrtlog vazduha oko sebe.

- dakle, spušta se mic-po-mic, nekom vertikalnom brzinom koja iznosi nekoliko metara u sekundi - najviše! Spušta se sporije od padobranca, čija je vertikalna brzina reda 5m/s. A može i da se zaustavi u mestu. Može da odluči i da krene uvis.

- `ajde nauči nas: kolika je vertikalna brzina helikoptera u spuštanju? Pri dobroj vidljivosti? Pri lošoj? Na beton? Na travu? Na - nepoznato?
Preporuke:
8
5
93 ponedeljak, 16 mart 2015 15:20
Velizar M. @Rđosav
- dakle, spušta se mic-po-mic

http://en.wikipedia.org/wiki/Helicopter_height%E2%80%93velocity_diagram
Preporuke:
4
2
94 ponedeljak, 16 mart 2015 15:46
hm
Goran Jevtovic-Prvo, u tekstu sam se bavio isključivo, 'ajd da to tako nazovem - uskostručnim pitanjima i nelogičnostima u vezi sa padom, bez namere da bilo šta politizujem imajući u vidu razmere tragedije.-Gospodine!Niti su pitanja uskostrucna niti je navodjenje pravih krivaca za tragediju politizovanje!Iskren sam i bez uvijanja cu napisati da je vas tekst daleko od komentara koji ste ostavljali na NSMP!Svakome ko poznaje metode kojima se sluzi ova vlast je jasno da i nalazi komisije mogu da budu-1.kvar letilice 2.greska posade!Nikada se nece u javnosti priznati da je vlast svojim necinjenjem modernizacije vazduhoplovstva kriva za tragediju!A vi svakako dobro znate da u zadnjih nekoliko godina ovo nije prva avio katastrofa!A bilo je i padova aviona srecom bez zrtava.U ovoj zadnjoj tragediji je bas bilo potrebno oznaciti prave krivce da se nebi ponovilo!Ili treba cekati da ostanemo i bez pilota i letilica!I jedno pitanje za vas.Da li znate kada isticu resursi za MIG-21bis i Mig-29?
Preporuke:
13
0
95 ponedeljak, 16 mart 2015 15:56
SIS
Medju komentatorima nema laika. Sve sami specijalisti za aeronautiku, navigaciju, pilotažu i td. Drugim rečima, svi iz agencije SIS.
Preporuke:
6
17
96 ponedeljak, 16 mart 2015 16:38
Apatinac
@Rđosave,potpuno ste u pravu.
Helikopter predstavlja letelicu kojoj je glavna karakteristika vertikalno poletanje i sletanje(VTOL),naravno uz mogućnost lebdenja u mestu.
Vertikalno(normalno) sletanje, moguće je u svakom momentu zaustaviti(ako je letelica ispravna),preći u režim lebdenja, pa zatim nastaviti spuštanje ili penjanje.Dakle mic po mic.
Da dodam da helikopter može da sleće i poleće sa izvesnom manjom horizontalnom brzinom(STOL)
Ako su komande ispravne letelica se i pored otkaza pogonske grupe može bezbedno spustiti i to u režimu "autorotacije".
Na slikama se vide relativno velika ćelija trupa,kao i relativno čitava greda repnog rotora.
To (sa rezervom) navodi na zaključak da je pad bio sa male visine.Takođe se vide i žice elektrovoda u neposrednoj blizini.
Verovatno je došlo do loma lopatica g.rotora usled kačenja za elektrovod i trenutnog pada letelice,sa relativno male visine.Ovo je sve samo pretpostavka.
A ovi DOS-manlijski stručnjaci "lupetaju kao Maksim....
Preporuke:
7
4
97 ponedeljak, 16 mart 2015 17:16
Apatinac
Takođe da dodam:
-upravljanje helikopterom je složenije u odnosu na avion
-zbog gore navedenog pilot helikoptera je veštiji u odnosu na onog u avionu,tako da skoro nema "pacera".
-sveukupno helikopter predstavlja složeniji sistem od aviona, samim tim i manje pouzdan.Ovome se parira kraćim resursom,brižljivim održavanjem, a i samim sveukupnim kvalitetom letelice
Može se slobodno reći da je Mi-8 i njegov mlađi bratMi-17 najkvalitetniji helikopter na svetu(ovo tvrdim bez ikakve navijačke Rusofilske patetike)
Preporuke:
5
3
98 ponedeljak, 16 mart 2015 18:03
hm
Apatinac-Može se slobodno reći da je Mi-8 i njegov mlađi bratMi-17 najkvalitetniji helikopter na svetu(ovo tvrdim bez ikakve navijačke Rusofilske patetike)-Ovo je savim istinito!Zbog svoje superiornosti da leti na velikim nadmorskim visinama amerikanci su angazovali privatne firme opremljene sa Mi-17 da u Avganistanu lete umenaci nama je neophodna jedna eskadrila 12-16 mi-17 da bi se zadaci u miru ili ratu obavljali bezbedno!Druga je prica ako je reseno da nas gurnu u NATO! Onda ce nam opremu i oruzije prema svojim potrebama birati NATO!
Preporuke:
9
0
99 ponedeljak, 16 mart 2015 18:10
Apatinac
@
Preporuke:
0
1
100 ponedeljak, 16 mart 2015 18:43
Rđosav
Velizar M. @Rđosav
http://en.wikipedia.org/wiki/Helicopter_height%E2%80%93velocity_diagram
- Velizare, ti izgleda pojma nemaš šta si postavio.

- ovo ti je dijagram za slučaj otkaza (gašenja) motora. Crvena oblast vrednosti (čvorova - stopa) kaže nam da helikopter čiji se motor ugasio na - recimo - 300 stopa visine (100 metara) i koji pri tom leti brzinom od 20 čvorova (10 metara u sekundi) - nema šansi da se "izvuče" efektom autorotacije. Dakle - sasvim druga problematika.

- ja sam samo pit`o: kojom vertikalnom brzinom se regularno prizemljuje ispravan helikopter? I odgovaram: pa - nultom, ili eventualno 1-2 m/s ili sličnom. Ima one amortizere pa se valjda neće razbiti?

- nego, ovaj je pao nosom. Što je znak da je ili bio u "slobodnom padu", ili nije imao pravu predstavu o svojoj visini pa je leteo znatnom horizontalnom brzinom, malo nagnut unapred kako inače helikopteri lete kad "hvataju brzinu" (uzgon elise najveći na nekih 20 stepeni prema horizontali...)
Preporuke:
5
2
101 ponedeljak, 16 mart 2015 19:47
Velizar M. @Rđosav
Velizare, ti izgleda pojma nemaš šta si postavio.
Izgleda da ipak imam pojma (i iskustva), više nego vi. Postavio sam upravo zbog ovoga:
nema šansi da se "izvuče" efektom autorotacije. Dakle - sasvim druga problematika.
Nagovestio sam vam gde ste omašili temu, koliko god sam diskretnije mogao. Međutim vi uporno nastavljate:
ja sam samo pit`o: kojom vertikalnom brzinom se regularno prizemljuje ispravan helikopter? I odgovaram
Nije druga problematika nego je upravo horizontalna komponenta brzine ono što je bitno i što negira vaš prvi post. Dijagram pokazuje zone u kojima je moguće bezbedno preći na autorotaciju i one koje su "no-no". Dijagram ste videli i shvatili, kako vam onda nije jasno da se maloj visini mora prići sa nekom "progresivnom brzinom" (njihov termin)? A ako postoji hor. brzina onda to nije "lebdenje" i vi niste bili u pravu osporavajući Đošićevo objašnjenje "Helikopter se ne spušta mic po mic lebdeći".
QED :)
Preporuke:
3
2
102 ponedeljak, 16 mart 2015 20:10
Rđosav
Velizar M. @Rđosav
A ako postoji hor. brzina onda to nije "lebdenje" i vi niste bili u pravu osporavajući Đošićevo objašnjenje "Helikopter se ne spušta mic po mic lebdeći".
- ajde?!

- dragi gledaoci, da pogledamo zajedno kako sleće helikopter:

https://www.youtube.com/watch?v=_I6WD1iYHDM

- i? - kolika mu je horizontalna brzina kad počne da se spušta? Ja bi` reko: nula. A vertikalna? - reda metar u sekundi, s tendencijom da i ona bude nula. Za meko sletanje.

- pouka: helikopter se spušta mic-po-mic, lebdeći iznad označenog mesta. Što se na snimku jasno vidi.

- dopunsko pitanje za razmišljanje: ako već postoji specijalizovani medicinski helikopter (za potrebe Urgentnog centra!) - zašto je u Rašku upućen teški vojni transportni MI-17?
Preporuke:
5
1
103 ponedeljak, 16 mart 2015 20:24
Apatinac
Teži i veći helikopter je otporniji na složene meteo uslove(SMU).
Preporuke:
5
4
104 ponedeljak, 16 mart 2015 20:43
Apatinac
Helikopter urgentnog centra je Bel 212 mase na poletanju oko 5 tona, dok je kod Mi-17 čini mi se preko 11 tona, a samo na gorivo otpada preko 2.5 tone.
Preporuke:
2
4
105 ponedeljak, 16 mart 2015 20:51
Rđosav
Apatinac:

Teži i veći helikopter je otporniji na složene meteo uslove(SMU).
- to svakako. "Helikopter", veliš? - u jednini?

- pa jes`, sad ima samo jedan.

- ozbiljna država, nema šta. Imamo dva aviona Mig-29 i jedan helikopter Mi-17...
Preporuke:
7
5
106 ponedeljak, 16 mart 2015 21:02
Apatinac
@Rđosav ,ako nisu volšebno isparili onda ih je još uvek 4(Mig-29).
I naravno sad imamo jedan Mi-17.
Preporuke:
2
6
107 ponedeljak, 16 mart 2015 22:50
Velizar M. @Rđosav
- ajde?!
- dragi gledaoci, da pogledamo zajedno kako sleće helikopter:
https://www.youtube.com/watch?v=_I6WD1iYHDM
- i? - kolika mu je horizontalna brzina kad počne da se spušta? Ja bi` reko: nula.

Kako nula crni Rđosave?! Nula je samo u poslednjih nekoliko metara kako i treba da bude. Kako je prišao? Nije se vertikalno spuštao sa par stotina metara. Ili se promena visine sa 200m na 5m više ne zove spuštanje? Ajmo opet onaj dijagram. Ili da ponovim šta napisah: "da se maloj visini mora prići sa nekom "progresivnom brzinom". Zašto vam je problem reći "dobro, pogrešio sam"? Razočarali ste me, do sada sam cenio vaš način razmišljanja i izvođenja argumenata, čak i kada se nisam slagao sa vama ili kad su vam premise bile pogrešne. Sad vidim da sujeta preteže.
Preporuke:
3
3
108 ponedeljak, 16 mart 2015 22:52
Velizar M. @Rđosav
Nego da se mi ne igramo ovih dečjih nadgornjavanja, ovde je postojao konkretan problem: Niska baza oblaka i mala vertikalna vidljivost. Pilot na bezbednoj visini dovodi letelicu u reon, treba da se spusti a ne vidi tlo. Treba sići sa 500-1000m na 50-60m odakle će videti teren. Propisi, obuka (opet onaj dijagram) ne dozvoljavaju da se sve vreme spušta vertikalno. Ne zna šta je oko njega, ne vidi. Ostaju mu tri izbora: 1. otići će na drugu lokaciju, 2. sleteće uz pomoć ILS ili PAR i 3. Pokušaće lagano, dugo, nestabilno i rizično vertikalno spuštanje u nadi da će sve biti u redu.
Vi ovde tvrdite da je broj 3 sasvim normalna opcija i još me ubeđujete da se to vidi na snimku koji ste poslali. Ipak više verujem sopstvenim očima.
Preporuke:
4
2
109 ponedeljak, 16 mart 2015 23:54
Rđosav
Velizar M. @Rđosav:
Ajmo opet onaj dijagram.
- alo, faco? Dijagram je relevantan za slučaj kvara. Otkaza motora - kužiš?! To ti je dijagram kao kad se za putnički avion kaže: ako mu otkažu svi motori na 10.000 metara, avion, zahvaljujući svojoj dobroj aerodinamici, može da planira - da kao jedrilica "dojezdi" do aerodroma udaljenog - recimo - 50km.

- kapiši?!

- kad helikopter reši da sleti, više nije bitan dijagram. Čovek (pilot) odlučio da sleti - znači, ne sumnja na kvar.

- a ti baš `oćeš dijagram? - e pa idi na dijagram pa pogledaj: za visine od preko 800 stopa (250 m) nije potrebna horizontalna brzina! Eno idi vidi dal` sam tamo! Visina: 800 fita, neophodna horizontalna brzina: nula čvorova!

- šta ćeš sad, "crnjo"?!
Preporuke:
2
5
110 utorak, 17 mart 2015 00:30
Velizar M. @Rđosav
- alo, faco?

- kapiši?!

- šta ćeš sad, "crnjo"?!
Veoma bezobrazni gos`n Rđosave. Uzimate sebi za pravo da solite pamet ne samo meni nego i g. Đošiću, pilotu i pukovniku avijacije. Cela ova naša svađa je krenula vašim uličarskim osporavanjem njegove tačne primedbe. A na samom kraju (da ovo je kraj što se mene tiče) lupite ovu glupost:
Dijagram je relevantan za slučaj kvara. Otkaza motora - kužiš?!

Ja sam u diskusiju ušao vrlo dobronamerno, bez namere da se svađam sa vama. Video sam da ne poznajete materiju i poslao sam vam link sa osnovnim objašnjenjem. Nisam vas ismevao, vređao ili nešto slično. Hteo sam da vas uputim i na literaturu koja dodatno objašnjava tehniku leta oko koje se sporimo i da koja bi vam razjasnila zašto relevantnost dijagrama nije samo u "slučaju kvara". Sada vidim da bi to bilo čisto gubljenje vremena. Pozdravljam vas u nadi da više neću nailaziti na vaše komentare o stvarima o kojima nemate pojma.
Preporuke:
8
2
111 utorak, 17 mart 2015 00:34
Milorad Đošić
""Rđosav.
Batice samo za tebe.
Vertikalna brzina helikotera u prilazu je 2-3m/s (oko 120-200m/min),ali horizontalna je 150km/č. Posle četvrtog zaokreta drži se profil za sletanje, brzina se lagano smanjuje dok se ne zalebdi, što znači i horizontalna i verzikalna brzina se smanjuju sinhronizovano do zalebdenja,kada se helikopter spušta mic po mic(ovo samo za tebe) sa visine lebdenja, koja je za Mi8/17 oko 10m i niže.
Nadam se da ti je sad jasno.Ja sam se doduše obratio Kursuli, Teletabisu i prijateljima, a ti se umeša. Dalje časove naplaćujem,a pošto sam ti rekao ime i prezime nema problema.Malo sam leteo na helikopteru Gazela/Gama i imam 3000sati letenja.Bio sam ratni komandant, tražili su nas i nisu nas našli. Mesto na kome smo bili je komletno razrovano.. Penzioner sam.
P.S.
Mnogi misle da helikopter može da se vertikalno spušta. Može, ali to se radi samo na probama gde se rade ekstremna uvežbavanja radi merenja izdržljivosti helikoptera. Pogotovu se to ne radi u ovakvim uslovima.
Preporuke:
10
5
112 utorak, 17 mart 2015 00:37
Milorad Đošić
Inače postoje manipulacije da piloti nisu bili osposobljeni. Momci su bili obučeni za ILS prilaz.
Još jednom ponavljam. Komisija MORA da odradi posao kako treba, a neko za ovo mora da odgovara.
Preporuke:
8
4
113 utorak, 17 mart 2015 01:13
Brundalo
Gospodine Jevtoviću, postavili ste bezbroj pitanja. No, neosporno je da se u dobrom pitanju krije i odgovor, ili kako From kaže: "Mudrost je postaviti pitanje". Ova nesreća ima neku veliku "podvodnu minu", zato se čudim (ne mislim na Jevtovića, jer je bio pukovnik) da se mnogi nepoznavaoci i događaja i helikoptera upuštaju u nekve analize.Kada se ovakv slučaj dogodi u bilo kojoj zemlji, ministar resorni podnosi ostavku, a pogotovo ovaj srpski, jer je drektno involviran, odnosno naredio je (odobrio) da polete. Predsednik Vlade ga je već abolirao (čudesno). E, sada da i ja malo lupetam, zar nije otvorena crna kutija, nije helikopter pao u okenad da ga ne mogu naći, gledamo svakodnevo olupinu na njivi. Gde je crna kutija.U njoj je sve snimljeno što se progovorilo u helikopteru. Ali, kako se radi o nekoj teškoj svinjariji, nikda nećemo saznati istinu. Zar su potrebna 3 ili 4 letača u jednom helikopteru i to najbolja i najiskusnija. Ako se iskreno i istinski progovori, svi ćemo biti šokirani.
Preporuke:
3
0
114 utorak, 17 mart 2015 01:21
Rđosav
Milorad Đošić:
Mnogi misle da helikopter može da se vertikalno spušta. Može, ali to se radi samo na probama gde se rade ekstremna uvežbavanja radi merenja izdržljivosti helikoptera.
- čudna stvar, vidiš, a ja sam skoro-pa siguran da sam gledao helikopter koji se spušta na centar Stadiona C.Z. Ti ćeš bolje znati - kolika je "dubina" stadiona? ja cenim - bar nekih 30 m, plus beszbedna visina od bar 20 m da ne zakači vrh tribina - dakle, helikopter se tom prilikom "mic-po-mic" spuštao bar 50 m.

- a u reonu Aerodroma Surčin i nema prepreka viših od, recimo, 100 m. Ma kak`i - nema ni 50 m. Dakle, ako je uopšte imao ispravan visinomer - mogao je da siđe na 50 m, što reče neko - ma mogli su pomoću boljeg mobilnog i DŽi-Pi-Es aplikacije.

- nego, uopšte nije problem u sletanju - oni su izgleda odustali od sletanja. Navodno je pilot rekao: idem na Batajnicu, i samo 30 sekundi kasnije izgubljen je kontakt.

- oni su izgleda tresnuli o ledinu punom brzinom - nisu znali visinu...
Preporuke:
7
4
115 utorak, 17 mart 2015 01:28
Rđosav
- moj završni komentar: izem ti helikopter koji ne može vertikalno da se spusti!

- i: izem ti helikopter za koji je Kragujevac tesan (reče onaj da ga "nisu ubedili" da u Kragujevcu ima sigurno mesto za spuštanje helikoptera? - naglašavam: bez magle!)

- i: ako je već tako - mogli su da pošalju nekog "Orla" ili "MiG-29". Jes` da ni oni ne mogu vertikalno da se spuste, ali - ne može ni helikopter? Pa je onda svejedno, svi će ionako da popadaju...
Preporuke:
5
3
116 utorak, 17 mart 2015 09:35
siniša
Prvo ili čak prva dva pitanja nisu odgovorena da bi se uopšte raspravljalo o bilo čemu drugom, a to je: 1. od čega je bolovala beba, koja je njena dijagnoza
2. šta kaže pravilo službe kad i u kojim uslovima i zašto se koristi vojni transportni helikopter

Ima još jedno pitanje, a to je vezano za civilne propise, a to je da se sa bebom uvek transportuje i majka. Zašto majka nije transportovana?

To je dodatno pitanje.

kad se sve oduzme i sabere to, taj cirkus, koji se pretvorio u tragediju, je drugi deo serijala "Feketić" koji treba da da materijala da TV prikaže kako se o nama, narodu, brine, kako je vlada požrtvovana i kako sve što rade je u funkciji naroda i narodnih potreba.

Ukratko, preigrali su se sa "spašavanjima".

Ostavke i krivična odgovornost, prvo Vučić pa ostali. On je uveo praksu zamajavanja naroda "spašavanjima" koja niko nije tražio.
Preporuke:
7
1
117 utorak, 17 mart 2015 10:12
dragoslav pavkov @ siniša
Tačno. To je sve što se očekuje od ozbiljne države i njenih organa. E sad... Kao što je poznato - mi nismo nikakva država već prćija, i ljudi koji nama vladaju nisu nikakvi političari već najobičniji kriminalci na čelu sa psihopatom.
Da li je realno očekivati da takvi ljudi zahtevaju i podrže istragu stručnjaka i zahtevaju odgovornost svakog za koga se u istrazi utvrdi da je uzurpirao neko ovlašćenje koje mu po funkciji koju obavlja ne pripada? Pa, čuli smo premijera; on "ne da Lončara i Gašića...". Je li se iko potresao zbog ovakve izjave koja je data pred milionskim auditorijumom i iz koje se vidi da je reč o mentalnom sklopu koji sam opisao par rečenica pre? On "ne da..." - dok mu iza leđa klimanjem glave tercira već solidno podgojeni ministar naprdnjačke pravde!

Dakle, niko ne očekuje odgovore već novo zamajavanje. Koga ne bi bilo, bar ne u uobičajenoj meri da Srbiju naseljavaju građani. Međutim - ovo je zemlja raje, i ovde je nepristojno plivati uzvodno.
Preporuke:
5
2
118 utorak, 17 mart 2015 11:22
Dnevnik 2
Sećate li se, da je pre dvadesetak godina helikopter vojske, posle velike kiše, sušio travu na stadionu Partizana, koji je mislim trebao da igra sa Realom ili tako nekim velikim klubom. Leteo je po stadionu na par metara visine.
Preporuke:
4
0
119 utorak, 17 mart 2015 12:13
Rđosav
Brundalo:
... zar nije otvorena crna kutija, nije helikopter pao u okenad da ga ne mogu naći, gledamo svakodnevo olupinu na njivi. Gde je crna kutija.U njoj je sve snimljeno što se progovorilo u helikopteru. Ali, kako se radi o nekoj teškoj svinjariji, nikda nećemo saznati istinu. Zar su potrebna 3 ili 4 letača u jednom helikopteru i to najbolja i najiskusnija. Ako se iskreno i istinski progovori, svi ćemo biti šokirani.
- evo ti prvi razlog da se šokiraš: pišu novine da mi nemamo čitač crne kutije, nego smo morali da molimo Makedonce da nam pošalju, oni imaju?!

- sva je prilika da je helikopter bio leteći mrtvački sanduk. Ništa od moderne opreme, ako pilot ne vidi tlo - ništa od sletanja?!

- a po nekim bivšim letačima, ispade da je helikopteru potreban veći prostor za sletanje nego džambo-džetu? Kao, on mora da priđe sa 150 na sat?! - ne može vertikalno da sleti sa visine veće od 10 metara?! - i tome slično.

- pitanje: pa zašto se onda zove helikopter?!
Preporuke:
6
1
120 utorak, 17 mart 2015 12:30
Rđosav
Dnevnik 2:
Sećate li se, da je pre dvadesetak godina helikopter vojske, posle velike kiše, sušio travu na stadionu Partizana, koji je mislim trebao da igra sa Realom ili tako nekim velikim klubom. Leteo je po stadionu na par metara visine.
- ma sećamo se i kad se Lepa Brena spustila istim takvim helikopterom na stadion u Sofiji:

https://www.youtube.com/watch?v=_BxTVG025zQ

- tada su, izgleda, helikopteri još uvek mogli da lebde i da se spuštaju vertikalno? Danas - više ne...
Preporuke:
6
1
121 utorak, 17 mart 2015 13:01
Apatinac
Najopasniji let je onaj na maloj visini!
Najviše nesreća u vazduhoplovstvu doživljavaju piloti poljoprivredne avijacije, upravo iz razloga letenja na maloj visini.
Očigledno je helikopter bio u fazi leta a ne sletanja.
Preporuke:
4
0
122 utorak, 17 mart 2015 13:17
hm
ponedeljak, 16 mart 2015 20:02
Apatinac
@Rđosav ,ako nisu volšebno isparili onda ih je još uvek 4(Mig-29). -Izvinjavam se na zakasnelom komentaru!Na zalost imamo operativnih 3 mig-29!Jedan sa ev.br 18101 ne leti.Sluzi za tzv kanibalizaciju.U nedostatku rez.delova sa njega se po potrebi skidaju delovi da bi ostala 3 mig-a bili u letnom stanju.Sto se tice vertikalnog sletanja-uzletanja helikoptera evo mog licnog vidjenja.1977g. bio sam na odsuzenju vojnog roka u SRIO u kasarni u Mekusju kod Karlovca.Tada je grupa libijskih oficira koja je bila na obuci a zbog pogranicnog sukoba Libija-Egipat evakuisana za Zagreb a dalje u Libiju.Evakuacija se obavila sa Mi-8 koji je sleteo i uzleteo sa fudbalskog igralista u krugu kasarne!Presletanja helikopter je napravio par krugova i kada se nasao na sredini igralista zalebdeo i vertikalno sleteo!
Preporuke:
4
0
123 utorak, 17 mart 2015 13:18
Rđosav
Apatinac:
Očigledno je helikopter bio u fazi leta a ne sletanja.
- i meni se čini. On je u niskom letu punom brzinom zakačio zemlju i onda se prevrtao nekoliko puta, mnogo je pocepan odozdo, nije to od jednog kontakta sa zemljom...
Preporuke:
7
0
124 utorak, 17 mart 2015 14:46
Apatinac
@Rđosave, Vi ste to odmah primetili.
Helikopter je udario nosnim delom, a greda repnog rotora je "preskočila" ćeliju trupa, što jasno ukazuje da je imao znatnu horizontalnu komponentu
brzine.
Preporuke:
6
2
125 utorak, 17 mart 2015 18:48
Umpalumpa
Hajde prekinite raspravu o stručnim pitanjima. Danas je premijer priznao da su u trenutku nesreće na aerodromu bila trojica ministara. Bio je besan jer je morao da prizna, ali priznao je.
Naravno, zbog cele tragične svinjarije jasno je da bi Vlada morala da podnese ostavku. A pre svega ministar vojni, ministar zdravlja i onaj iz Novog Pazara koji je očigledno veoma umešan u sve.
Preporuke:
8
3
126 utorak, 17 mart 2015 22:07
Milorad Đošić
""Rđosav.
Ja imam i ime i prezime i kažem ti da jeeš, mislim to. A dođi ne Vidikovac svi me znaju. Milsim, ja ustvari ne ličim na pukovnika, al` volim da bijem prostake.
Preporuke:
1
7
127 utorak, 17 mart 2015 22:18
Milorad Đošić
""Rđosav.
Kad pogledam ti si ustvari leteo helikopterom. Ja sam na Vidikovcu p...-u.
Preporuke:
2
8
128 sreda, 18 mart 2015 06:21
Bojovnik
Ovo je cudo jedno koliko ljudi koji nemaju pojma sta je helikopter komentarisu tehniku I pilotiranje. Detalji ce se saznati ovako ili onako u to sam siguran, ova nesreca se ne sme zataskati. Uvek postoji krivac inace do nesrece ne bi ni doslo.3500 sati na Mi-8
Preporuke:
3
4
129 sreda, 18 mart 2015 12:05
Rđosav
@Apatinac? - evo ga i Lazanski s nama. I on vidi ono što smo mi, laici, videli:

1.

STRAVIČNI REZULTATI ANALIZA SNIMAKA:
Heroji sa bebom poispadali iz helikoptera kada je udario o tlo!

Autor: Politika / M. Lazanski | 18.03.2015 - 10:00:00h

Analiza snimaka ostataka helikoptera, u kojem je u petak uveče poginulo sedmoro ljudi, pokazuje da je on udario u zemlju prednjim nosnim točkom, dakle da je leteo pod kosim nagibom prema zemlji da se zabio u tlo i da je posle došlo do višestrukog tumbanja, pri čemu su otpali repni deo helikoptera i rotor.
...
Na snimcima se vidi polomljena elisa, najverovatnije je zaorala u ledinu, što bi moglo da bude posledica upravo kosog nagiba u zadnjim trenucima leta i tumbanja helikoptera po zemlji. Pronađeni visinomer pokazuje visinu od tri metra, što je još jedan indikator da je helikopter prvo udario prednjim točkom o tlo i zatim odskočio pa je visinomer pokazao broj tri.
Preporuke:
6
0
130 sreda, 18 mart 2015 12:07
Rđosav
2.

Svi poginuli pronađeni su izvan olupine helikoptera, ispali su od siline udarca što kroz bočna, što kroz velika stražnja vrata.
...
Sam helikopter nađen je metodom ukrštanja, zahvaljujući mobilnom telefonu jednog od poginulih koji je bio uključen. Helikopter je pronašao penzionisani general i bivši komandant RV i PVO Dragan Katanić.
...
Kontrole letenja dva puta je neuspešno navodila helikopter da se spusti na aerodrom u Surčinu, koji nesumnjivo ima najbolje uređaje za sletanje u otežanim vremenskim uslovima. Da li je to moglo da zbuni posadu Mi - 17. Oni su bili vrhunski piloti, ali i piloti su samo ljudi. Zašto nije pokušana metoda mekog prizemljenja u rejonu aerodroma, već se nastavio skoro brišući let u teškim meteo - uslovima, to tek treba da utvrdi istraga.

- izvor:

http://www.alo.rs/vesti/aktuelno/heroji-sa-bebom-poispadali-iz-helikoptera-kada-je-udario-o-tlo/89869
Preporuke:
7
0
131 sreda, 18 mart 2015 13:43
posmatrac
Zamolio bih pukovnika Djosica da mi odgovori kako helikopter slece i polece sa platforme recnog patrolnog broda paragvaja a cija fotografija je objavljena u najnovijoj odbrani -dodatak arsenal
Takodje me- posto sam laik a volim avijaciju-interesuje kako se vrsi lansiranje maljutke sa Game!Da li helikopter lebdi ili je u pokretu!Unapred se veoma zavaljujem!
Preporuke:
6
0
132 sreda, 18 mart 2015 14:32
Apatinac
@Rđosav
-Da je letelica pala iz velike visine, delovi bi bili znatno više fragmentisani
-Da je bila u završnoj fazi sletanja(mala horizontalna komponenta brzine)greda repnog rotora bi bila "prirodno" iza ćelije trupa a ne ispred.
-Pošto je greda repnog rotora "preskočila" ćeliju trupa logično je da je letelica imala veliku horizontalnu brzinu.
-Meni se ipak čini da nije bilo tumbanja-prevrtanja, već samo čeoni udarac.
Tome u prilog ide i činjenica da je zglob g.rotora praktično neoštećen(možda se i varam).
Sve lopatice rotora su polomljene, što svedoči da je rotor dobijao obrtni moment od motora ili je bio u režimu autorotacije.
Ipak ovo treba uzeti sa rezervom jer su lopatice izrađene od kompozita(rade se u RZ.Moma Stanojlović),a njihova karakteristika loma nam ne ukazuje u potpunosti kako je do njega došlo,ovako gledajući foto.

P.S.Inače Heli nema elise,tj ova "specijalna noseća elisa" se stručno zove rotor.

Vazduhoplovac
Preporuke:
2
2
133 sreda, 18 mart 2015 15:20
Rđosav
Apatinac:
@Rđosav
...
-Meni se ipak čini da nije bilo tumbanja-prevrtanja, već samo čeoni udarac.
- ajde pomozi ti meni da shvatim: gde je njemu kabina? Nešto se mislim da mi sve vreme pogrešno "čitamo" sliku, šta ako je kabina uspravljena uvis?! Pogledaj ovu sliku:

http://www.blic.rs/data/images/2015-03-18/586947_3351-nin-naslovna_ff.jpg?ver=1426680491

- vidiš jasno zadnje točkove, koji su u nivou tla. Ako bi on bio okrenut nosom nadole (u zemlju) - onda mnogo fali, preko pola trupa "ga nema". Nemoguće da se toliko zabio?

- pre će biti da je kabina gore, ali je sva spljeskana, od prvog udara, ništa od nje nije ostao, a nestao je i onaj prednji (dupli) točak. Dakle - ipak prevrtanje, makar jedno?

- ne vredi, ne daju ni da se slika detaljnije, ovo je neko vat`o zumom sa veće daljine...
Preporuke:
6
0
134 sreda, 18 mart 2015 15:48
Apatinac
@Rđosav
U pravu ste nos helikoptera da postoji sad bi bi u vazduhu.
To se vidi po izduvnim cevima koje su bočno a ispred ose rotora,,
Preporuke:
5
0
135 sreda, 25 mart 2015 23:59
marlon
najveca zagonetka je ko je pustio vest da je helikopter sleteo... i zasto, jer ako je na erodromu bilo novinara u sta ne sumnjam, onda je moguce da je sleteo i da su isti javili svojim redakcijama, akurir i mnogi drugi ne preuzimaju betine rekle kazala... a ako je sleteo, zasto se posle srusio, sto znaci da je morao opet da poleti.... a sto bi poleteo...

kada nam daju samo taj odgovor, sve ostalo ce biti jasno, jer samo ta stavr bode oci u celoj prici a ona svakomegovori mnogo da nesto nije islo kako treba.... a najgore zlo je bilo ono sa plakatima vucica koji se smeje na dan zalosti.... uopste ni ne pokusavam da razmisljam ko je to mogao da pusti jer taj koji je to uradio tesko da ima ista zajednicko sa ljudskim rodom
Preporuke:
2
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner